pondělí 8. dubna 2013

Sušenky z burákového másla




Tohle byl můj první pokus o pečení čehokoli z burákováho másla (nepočítaje banánový chlebíček s čokoládou, který také burákové máslo obsahuje). Tady ale hraje burákové máslo prim. Tak, jako se říká, že brownies jsou rozpuštěná a upečená čokoláda, tak tak nějak by se daly popsat tyto sušenky, jen čokoládu nahraďte burákovým máslem. Toho je v nich tolik, že každé sušence je nakonec snad celá polévková lžíce :-).




Pro toho, kdo burákové máslo miluje můžu sušenky vřele doporučit. Dokonce moje mamka, která tvrdila, že jí burákové máslo nechutná, si vzala hned tři... Původní recept jsem si trošku upravila, ve prospěch zdravější varianty: místo hladké mouky jsem použila jemně mletou celozrnnou a ubrala jsem cukr. Sladší by asi byly taky dobré (můžete zkusit dát 100 g cukru místo mých 80 g). Takto ale mají sušenky podle mě tu správnou sladko-slanou chuť, stejně jako samotné burákové máslo. Sušenky jsou docela křehké, tak nebuďte překvapení. Jsou výborné se sklenicí mléka případně kávy či čaje. A taky jsou docela syté, takže nehrozí, že sníte celý plech na posezení :-). Vydrží vám i týden v uzavíratelné plastové krabici.




Sušenky z burákového másla (cca 40 - 48 kusů)

180 g jemně mleté celozrnné mouky (nebo bílé hladké)
400 g křupavého burákového másla
80 g cukru (možno dát až 100 g)
1 lžička prášku do pečiva
120 g másla
1 velké vejce

Mouku smícháme s práškem do pečiva a dáme stranou. V jiné míse vyšleháme šlehačem burákové máslo, cukr, změklé máslo a vejce do hladkého krému. Pak postupně přidáváme mouku a zpracováváme v těsto. Z hotového těsta odkrajujeme lžící kousky, ze kterých tvarujeme kuličky a klademe na plech. Pak vidličkou kuličky zmáčkeneme na dvakrát tak, že vytvoříme na vrchu křížový vzor a sušenky budou tlusté asi 1 cm. Pečeme při 180 °C asi 15 minut do zlatova.


Žádné komentáře:

Okomentovat